Inbjudan till webbinariet Våga fråga äldre!

Datum: tisdag 4 april, 2023
Tid: kl. 10:00-11:30
Plats: Digitalt via Zoom

Inom ramen för projektet Det goda livet på äldre dagar bjuder Länsnykterhetsförbundet Västra Götaland, i samarbete med Suicide Zero, in till den kostnadsfria digitala föreläsningen Våga fråga äldre!

Varje dag tar en person i åldersgruppen 65 + sitt liv i Sverige. Äldre män är den grupp som har högst självmordstal per 100 000 invånare och allra högst självmordsrisk finns hos män över 85 år. Men självmord hos äldre går att förebygga! I föreläsningen “Våga fråga Äldre” får du lära dig hur du kan agera när du misstänker att en äldre person har det svårt. Föreläsningen går igenom åldrandets utmaningar, fakta och myter om självmord, hur man identifierar varningstecken på psykisk ohälsa och hur man stöttar någon som mår dåligt.

Materialet har tagits fram i samarbete med psykologer, psykiatriker, läkare och forskare.

För mer information och anmälan, aktivera knapparna nedan. Sprid gärna vidare till andra som kan vara intresserade! Varmt välkommen!

Vid frågor kontakta

Hanna Myhrfeldt

Föräldraledig till augusti 2024

Konsulent, Skaraborg
Projektledare för Det goda livet på äldre dagar.

hanna@lansnykterhetsforbundet.nu