Webbinarie – Samtal med barn och ungdomar. 16 februari

Webbinarie med Petter Ivarsson 16 februari kl 14:30-15:30.

Vad i samtal är det egentligen som skapar förändring och motivation? Under detta seminarium kommer psykoterapeuten och socialpedagogen Petter Ivarsson att prata om att samtala med barn och unga. Hur kan vi utveckla vår förmåga till samtal och bemötande? Vad säger forskningen?

Petter Iwarsson är legitimerad psykoterapeut och socialpedagog med vidareutbildning inom handledning och familjebehandling. Efter många år som sakkunnig på Bris arbetar Petter nu med psykoterapi, föreläsning och utbildning i egen regi samt som skolkurator. Petter är författare till böckerna Samtal med barn och ungdomarSamtal i skolan – en möjlighet till utveckling och Du behövs som vuxen.

Värd för seminariet är Nätverket de Glömda Barnen Västra Götaland i samarbete med Studieförbundet NBV.

Webbinariet är en del av Spela roll kampanjen.

Elsa Gatica Arikhan

Konsulent, Göteborg och Sjuhärad