Föreningsledare spelar roll, webbinarium 13 februari

Idrottsledare spelar roll!

Tisdag, 13 februari,  kl 14:30-15:30

Föreläsare: Erica Hellberg idrottspsykolog, Susie Moonan socionom, sportchef.

Inte min Match har grundats av idrottspsykologiska rådgivaren Erica Hellberg. Idag ingår även tidigare landslagssimmaren och numera socionomen & sportchefen Susie Moonan i föreläsningsteamet. Tillsammans har de stor erfarenhet och kunskap kring idrottsvärlden och idrottens möjligheter att bli en superkraft för barn som växer upp i hem med missbruk, psykisk ohälsa eller våld. Men även om vilka risker och konsekvenser som denna målgrupp kan uppleva i sitt idrottande om vi inte optimerar befintliga skyddsfaktorer.
Under föreläsningen får du som ledare i en förening konkreta tips på hur du kan göra stor nytta för dessa barn.

IF Kville Friidrott – Tidig upptäckt och handling

IF Kville Friidrott delar sitt arbete med att arbeta effektivt med en handlingsplan som hjälper till att tidigt upptäcka barn och unga som är i behov av extra stöd.

Värdar för seminariet: Nätverket De Glömda Barnen Västra Götaland och RF-SISU Västra Götaland i samarbete med Studieförbundet NBV

Elsa Gatica Arikhan

Konsulent, Göteborg och Sjuhärad