8 dec 12.00-13.15 Vit Jul Webbinarie – Barns rätt till en trygg jul

Välkommen på en Digital lunch föreläsning Vit Jul – Barns rätt till en trygg jul, som lyfter vikten av att vara en viktig vuxen för barn i utsatthet.

Vi får lyssna till senaste forskningen kring barn som växer upp i familjer, där det finns riskbruk, egna erfarenheter av att växa upp i utsatthet samt hur vi kan upptäcka och agera när barn far illa.

När: den 8 december kl. kl 12.00-13.15.
Föreläsare: Marielle Jarlinius, Projektledare och föreläsare Trygga Barnen samt Peter Larm, docent i folkhälsovetenskap Stockholms universitet.

Föreläsningen sker via zoom och länk kommer 7 december.

Föreläsningen är en del av IOGT-NTO rörelsens Vit Jul Kampanj: Vit jul 2023: Tillsammans ger vi fler barn fina julminnen!

Föreläsningen är ett initiativ med samverkan mellan JUNIS Älvsborg, Vänersborg kommun, Borås kommun, Uddevalla kommun, Länsnykterhetsförbundet Västra Götaland, Drogförbyggarna Skaraborg, BNC och nätverket De Glömda Barnen Västra Götaland.

Elsa Gatica Arikhan

Konsulent, Göteborg och Sjuhärad